fbpx

היי-טק, סטארט-אפים והון סיכון

למחלקת החברות, החוזים המסחריים וההיי-טק במשרדינו התמחות ייחודית במתן ייעוץ משפטי לסטארט-אפים, לחברות טכנולוגיה ולמשקיעי הון סיכון בכל סוגי העסקאות.

תחום ההיי-טק וייצוג חברות, יזמים וסטארט-אפים הפועלים בתחום המחקר והפיתוח הוא מעיקרי הפעילות של המחלקה המסחרית שלנו.

ייעוץ משפטי בתחום ההיי-טק מחייב התמקצעות והבנה משפטית מעמיקה במגוון תחומים משפטיים ומסחריים גם יחד (כגון דיני חברות, דיני ניירות ערך, דיני חוזים, דיני קניין רוחני, דיני עבודה, מיסים, ועוד).

חוץ מהיבטים משפטיים, נדרשת היכרות ספציפית של כללי המשחק, ואופן הפעולה העסקי של עולם גיוסי ההון, ההון סיכון והשחקנים הפועלים בו. דוגמת קרנות הון סיכון, אנג'לים, רשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי), חברות מסחור זכויות של מוסדות אקדמיים, פלטפורמות מימון המונים, חממות, ותוכניות האצה ‎(accelerators) ‎ ועוד.

המחלקה המסחרית של משרדינו מלווה ומעניקה דרך קבע ייעוץ משפטי לסטארט-אפים, יזמים, מייסדים ומשקיעים מישראל ומחו"ל. אנו מייצגים אותם החל מעיצוב החברה והסדרת מערכת היחסים שבין היזמים, דרך ייעוץ שוטף לפעילות השוטפת של הסטארט-אפ, גיוסי הון וסבבי השקעה והסדרת מערכת היחסים המשפטית שבין המשקיעים והחברה, אשר נלווית לעסקאות אלה ועד עסקאות אקזיט בהן נמכרת החברה או מסחור הידע.

אנו מסייעים ללקוחותינו בכל הקשור להענקת אופציות לעובדים ויועצים, לקביעת מנגנונים הוניים חכמים בהון החברה ולהגנה חכמה ויעילה על המיזם ועל הידע והקניין הרוחני שלו. 

אנו מלווים את לקוחותינו בכל הקשור להיבטים רגולטוריים של העבודה מול רשות החדשנות. בין כשהם זקוקים לנו בהיבטים המשפטיים הכרוכים בקבלת המענקים בתחילת הדרך או בהוצאת הידע ו/או הייצור של ידע או מוצרים של חברות נתמכות מענקי רשות החדשנות בשלבים בהם המיזם הטכנולוגי נושא פירות.

יש לנו רגישות מיוחדת ליזמים צעירים בתחילת דרכם היזמית כאשר לסטארט-אפ עדיין אין יכולת רבה לממן את פעילותו, ואנו מוצאים ביחד עם לקוחותינו את הדרך הנכונה להבטיח להם קבלת ייעוץ וליווי משפטי מעולה על ידי השותפים עצמם מבלי להתפשר על הגורם במשרד עמם הם עובדים.

בין שירותינו:

  • הסכמי מייסדים והסכמי בעלי מניות חכמים ואפקטיביים.
  • עריכה  וביצוע של עסקאות השקעה וסבבי גיוס הון ומכירה של החברה או נכסיה.
  • ייצוג בהסכמי השקעה היברידיים והמירים לרבות הסכמי- SAFE.
  • תוכניות אופציות ומנגנוני תגמול הוניים לעובדים ויועצים.
  • ניהול ה'קאפ טייבל'.
  • עריכת ובחינת התקשרויות משפטיות לצורך הקמה, מחקר ופיתוח, תפעול שוטף ומתן ייעוץ משפטי ליזמים ולהנהלת החברה בקשר עם כל פעילויות המיזם.
  • ייעוץ משפטי בכל הקשור למענקי רשות החדשנות (משרד המדען הראשי לשעבר), לתנאים הכרוכים בהם ולעבודה מול הרשות.
  • הסכמי רישיונות בקניין רוחני IP Licensing)‎) ומסחור ידע.
  • ייעוץ בסוגיות משפטיות הקשורות לפרטיות ומאגרי מידע ועבודה מול הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים.
  • תנאי שימוש (Terms of Use), מדיניות פרטיות (Privacy Policy) לאתרים ואפליקציות, ועוד.
שיתוף עמוד:
דילוג לתוכן